czwartek, 7 listopada 2013

Gran Canaria ...

***
Dzisiaj czas na małe zwierzenia ....

Tak na prawdę nie pamiętam dnia, w którym się poznaliśmy, ale wydaję mi się, że to był piękny wiosenny maj tuż po moich osiemnastych urodzinach. Hiszpania to urokliwe miejsce. Ten język. Ta kultura. Ten zwyczaj "trzech całusów". Dla mnie to takie miejsce relaksu i przyjaźni.
 Moi znajomi uważali zawsze mnie za szaloną osobę, ponieważ uwielbiam rozmawiać z obcokrajowcami. Nie ważne czy to jest Turek czy Arab a nawet Hiszpan. Nigdy nie bałam się, że ktoś mnie nie zrozumie czy porwie jak to mój tata zawsze mi powtarza, żebym uważała.


Moim zdaniem najlepiej właśnie nauczyć się języka po przez rozmowę. Moim zdaniem w polskich szkołach źle jest nauczany język obcy. Uczymy się zbędnych słów i samej gramatyki, co daje nam bardzo zły efekt w przyszłości. Nie potrafimy wydusić z siebie słowa w innym kraju.
Mam wielu znajomych za granicą. Poznałam ich na wymianach, wakacjach, przez internet. 
Poznaliśmy w dość dziwny sposób, ale to zostawię dla siebie. Utrzymujemy ze sobą kontakt za pomocą skypa, e-meil'a czy innych portali społecznościowych.
 Kiedy budzę się rano i mam trochę czasu zawsze lubię sprawdzić czy coś ważnego mam na poczcie i wczoraj dostałam takiego e-meila, który nie jest jakiś nadzwyczajny,. bo często je dostaję, ale chciałabym wam pokazać.


To nie samowite, że wstajesz rano zaspane, brak Ci sił, motywacji, włączasz komputer i otwierasz to. Ja osobiście dostaje wielkiego kopniaka do działania, bo wiem, że nawet tak daleko ktoś o mnie myśli i się mną w jakiś sposób interesuje.
Mam takie przyjaciela za granicą, który wychowany jest w innej kulturze, zwyczajach.
W odmienny sposób patrzy na różne sprawy. Dzięki niemu uczę się trochę hiszpańskiego i mam takiego native speakera, z którym próbuje rozmawiać, a nie uczyć się gramatyki.


I wiele osób twierdzi, że prze internet można pisać wszystko. To prawda, zgadzam się z tym stwierdzeniem, ale my rozmawiamy po prostu. Dla niego ważne jest żeby ćwiczyć konwersacje i dla mnie także. Gawędzimy na przeróżne tematy. Wyrażamy własne opinie. To jest fajne, bo ta osoba ma kompletnie inne spojrzenie na życie.
Ale jedno na pewno wiem Hiszpanie to faceci z wielkim temperamentem, duszą i przezabawni przekonałam się o tym.
Skypa, facebook i inne takie typu urządzenia uważam za szczyt wynalazków, bo dzięki temu można utrzymać kontakt z osobami z najdalszych zakątków kuli ziemskiej.
A mój pan X ma zamiar odwiedzić Polskę, zobaczymy może mnie odwiedzi.

***


12 komentarzy:

  1. Fajny blog <3 I wgl fajny wpis ;3
    Obserwujemy ?
    http://hellohaaters.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie tu u cb.
    Dziękuję za komentarz na moim blogu. Obserwowaniem jak zawsze się odwdzięczyłam.
    Pozdrawiam.
    http://lovelovesmylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. spoko blog :) i fajowy wpis :) zapraszam do mnie ja już obserwuje ;D http://gusus.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki miły mail to naprawdę zastrzyk energii! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O jaki uroczy dzieciaczek, jakei oczka! Cudaśne ;pp
    masz racje, w pelni sie zgadzam z tym, ze zle uczymy sie w polsce jezykow. te wszystkie slowa regulki, niektorym ciezko to zlozyc do kupy.. ja cwicze jezyk przez psianie parwdziwych listow. zapytaj kolege czy by nie chcial korespondowac, o ile Ciebie wgl to interesuje. a uwierz mi, że wspaniale uczucie dostac list :) i jeszcze jakis maly prezencik z innego kraju... :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Aaa noi napisalas ze mnie obserwujesz. ale nie przybylo mi obserwatorow, hmmm... :<

    OdpowiedzUsuń
  7. Miałam okazję rozmawiać z małą hiszpanką tylko, że po angielsku na szczęście umiała :)
    emeraldsandnutella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Nice pic!
    Thank you for your comment on our blog!
    If you want to review ourselves and decide to follow our blog we reciprocate!
    Kiss kiss from Italy:)

    http://todayilook.blogspot.it

    OdpowiedzUsuń
  9. masz rację w taki sposób najlepiej się nauczyć :))

    OdpowiedzUsuń
  10. świetny blog , nie mogę się doczekać kolejnej notki ;*
    zostanę na dłużej :)
    obserwuje i mam nadzieję na rewanż :* http://fashion-juiceee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie byłam w Hiszpanii, chociaż z chęcią bym pojechała :)

    OdpowiedzUsuń